eID met Verifieer

Wat is Verifieer®?

VERIFIEER® is een vernieuwende technologie ontwikkeld door Vanden Broele die overheden en organisaties toelaat om zowel papieren als digitale documentenstromen digitaal te tekenen en een extra beveiligingsniveau mee te geven, en dit via de elektronische identiteitskaart (eID).

 Wat is de eID?

De eID is de wettelijke elektronische identiteitskaart voor Belgen ouder dan 12 jaar. In Religiopoint kunt u in combinatie met uw PIN-code via deze kaart een volwaardige elektronische handtekening plaatsen bij de verschillende documenten.

Wat heb ik nodig?

Een computer, software, een kaartlezer en uw eID en de bijbehorende pincode. Vervolgens neemt u met ons contact op om de ondertekening via eID te activeren.

Meer heeft u niet nodig om de ondertekening via eID te activeren!

Van start met uw eID in Religiopoint

  • Download de software om uw eID te lezen

Volg de stapjes op de federale eID-website

Eenmaal de eID-software is geïnstalleerd, kunt u uw eID onmiddellijk gebruiken met de courante browsers, programma’s en toepassingen.

  • Uw installatie testen?

Dat kan via deze pagina.

  • Activeer de digitale ondertekening voor uw bestuur 

Geef ons een seintje door een mailtje te sturen naar ondersteuning@religiosoft.be met daarin de gegevens van uw bestuur, en wij doen de rest!

Hoe u de specifieke documenten (notulen, budgetten, budgetwijzigingen, meerjarenplanwijzigingen, etc.) ondertekent in Religiopoint vindt u in detail beschreven in de specifieke infodossiers daaromtrent.

Problemen?

Probeer het volgende:

  1. Sluit alle openstaande vensters van uw browser af.
  2. Controleer of uw kaartlezer correct aangesloten is.
  3. Steek de eID in de kaartlezer
  4. Start uw browser en probeer opnieuw aan te melden (Indien u met Firefox werkt, zorg er dan tevens voor dat deze plugin geïnstalleerd is).

Kaart verloren of gestolen?

Volg de stappen op de federale eID-website.

Problemen met uw PIN-code?

Als u de PIN-code vergeten bent of als uw kaart geblokkeerd is omdat u driemaal na elkaar de verkeerde code hebt ingegeven, kan u alleen een nieuwe PIN-code krijgen bij uw gemeentebestuur. U moet zich daarvoor aanbieden samen met uw eID en de brief die u thuis hebt ontvangen en waarmee u uw kaart mocht gaan afhalen bij het gemeentebestuur.

Indien u niet meer over de PIN of PUK-code beschikt, kunt u een herdruk van uw PIN/PUK codes aanvragen bij de administratie van uw gemeente of via de site http://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/puk-codes/. De codes zullen worden opgestuurd naar de gemeente binnen de 15 dagen.

 Hulp nodig?

Houdt het probleem aan of bent u even het spoor bijster? Neem dan contact op met onze IT-afdeling (helpdesk eID) via het nummer 050 456 190

Bereikbaar op maandag tot vrijdag vanaf 8u30 tot 17u30

Uw foto in de kijker

Sint-Laureins - Watervliet - Van de Keere
Mortsel - - Moons
Maarkedal - Nukerke - Verroken
RETIE - SCHOONBROEK - Ooms
RETIE - SCHOONBROEK - Ooms
Aalst - Mijlbeek - De Smedt
Aalst - Mijlbeek - De Smsdt
Aalst - Mijlbeek - De Smedt
9300 - Aalst - Vinck
Oostende - - Kalter
Sint-Martens-Latem - - Van haecht
Landen - Ezemaal - Onckelinx
MENDONK - - Buyse
Sint-Kruis-Winkel - - Buyse
DESTELDONK - - Buyse
Kerkgeluid Covast Clock-o-matic