In Religiopoint beschikt u sinds maart 2022 over twee mogelijkheden om uw identiteit te bevestigen bij het indienen en doorsturen van documenten:
eSignFlow is een vernieuwende technologie ontwikkeld door Vanden Broele die overheden en organisaties toelaat om zowel papieren als digitale documentenstromen digitaal te tekenen en een extra beveiligingsniveau mee te geven, en dit via de elektronische identiteitskaart (eID).
De eID is de wettelijke elektronische identiteitskaart voor Belgen ouder dan 12 jaar. In Religiopoint kunt u in combinatie met uw PIN-code via deze kaart een volwaardige elektronische handtekening plaatsen bij de verschillende documenten.
Een computer, software, een kaartlezer en uw eID en de bijbehorende pincode.
Volg de stapjes op de federale eID-website.
Eenmaal de eID-software is geïnstalleerd, kunt u uw eID onmiddellijk gebruiken met de courante browsers, programma’s en toepassingen.
Dat kan via deze pagina.
Geef ons een seintje door een mailtje te sturen naar ondersteuning@religiosoft.be met daarin de gegevens van uw bestuur, en wij doen de rest!
Hoe u de specifieke documenten (notulen, budgetten, budgetwijzigingen, meerjarenplanwijzigingen, etc.) ondertekent in Religiopoint vindt u in detail beschreven in de specifieke infodossiers daaromtrent.
Probeer het volgende:
Kaart verloren of gestolen?
Volg de stappen op de federale eID-website.
Problemen met uw PIN-code?
Als u de PIN-code vergeten bent of als uw kaart geblokkeerd is omdat u driemaal na elkaar de verkeerde code hebt ingegeven, kan u alleen een nieuwe PIN-code krijgen bij uw gemeentebestuur. U moet zich daarvoor aanbieden samen met uw eID en de brief die u thuis hebt ontvangen en waarmee u uw kaart mocht gaan afhalen bij het gemeentebestuur.
Indien u niet meer over de PIN of PUK-code beschikt, kunt u een herdruk van uw PIN/PUK codes aanvragen bij de administratie van uw gemeente of via de site https://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/aanvraag-pincode/. De codes zullen worden opgestuurd naar de gemeente binnen de 3 weken na uw aanvraag.
Houdt het probleem aan of bent u even het spoor bijster? Neem dan contact op met onze helpdesk via het nummer 050 642 829.
itsme® is een initiatief van Belgian Mobile ID, een consortium van vier Belgische grootbanken (Belfius, BNP Paribas Fortis, ING, KBC) en Belgische netwerkoperatoren (Orange, Proximus, Telenet). Ze willen het mensen makkelijk maken om zichzelf veilig en snel te identificeren in een groeiende digitale wereld.
Dankzij deze koppeling komen we tegemoet aan de vraag van vele gebruikers. Met itsme® hebt u immers geen kaartlezer meer nodig. Gewoon de 5 cijfers van uw itsme®-code invoeren en klaar. Afhankelijk van de instellingen van uw smartphone volstaat zelfs uw vingerafdruk!
Als u itsme® al gebruikt wil dit zeggen dat u de itsme®-app op uw smartphone of tablet hebt geïnstalleerd, en dat uw itsme®-account al is ingesteld. U hoeft verder niets te doen! In Religiopoint kiest u simpelweg voor itsme®. Vervolgens geeft u uw gsm-nummer in en gaat u verder in de itsme®-app op uw smartphone om uw identiteit te bevestigen.
Geen enkel probleem: u volgt de gekende werkwijze en kiest dan simpelweg voor het eID-icoontje. Zo blijft u werken zoals u gewoon bent.
Neen: itsme® is een erkende authenticatiemethode bij het gebruik van het digitale toegangsbeheer (ACM) van de Vlaamse overheid. Als (centraal) bestuur van de eredienst mag u hier als openbaar bestuur gebruik van maken.
Hebt u een andere vraag?
Lees alles over itsme® op www.itsme.be of stel uw vraag meteen aan onze helpdesk.